NAK KURUSKAN BADAN...?

Saturday, 30 November 2013

Testimoni SABUN MARINE ESSENCE Berkesan....





Setiap kali selepas saya menggunakan sabun MARINE ESSENCE :

Badan terasa segar dan fikiran juga tenang.
Bau sabun terlekat selepas mandian sungguh harum bau badan..
Jerawat dibadan juga makin kurang, kulit terasa sedikit cerah.
Bau badan makin kurang kini tidak perlu memakai deodorant setiap hari…
Gatal di bahagian kaki pun sudah berkurangan
Sabun tidak mudah cair walaupun terendam di dalam air untuk beberapa ketika
Sabun 1 bar boleh tahan 2 bulan.
Harga memang setanding dengan kualiti.


** Sabun terbaik yang pernah saya jumpa!!!! ***


Ikuti testimoni saya yang lain di sini




1 KOTAK ( 3 BAR)= RM105 + POSTAGE RM6 SM/ TM10 SS
1 BAR = RM35 + POSTAGE RM6 SM/ RM10 SS





Berminat, Sila hubungi saya:


Sila sms@whatsapp ke : 017-6671431

Thursday, 28 November 2013

Testimoni MAIXARA C- SENTIAL Episod 2






Selain masalah jerawat, masalah kulit kusam juga dapat di atasi dengan penggunaan produk MAIXARA C SENTIAL.



Seperti yang dijanjikan, testimoni ke dua saya adalah:


Saya mengalami masalah kulit yang kusam. Air masak atau air putih dalam seminggu tak minum pun taka pa.. Bila air dah kurang dalam badan macamna kulit nak jadi berseri-seri…?? Itulah masalah saya… tak suka minum air masak. Ada je alasan untuk menggelak.


Sebelum mengguna MAIXARA C- SENTIAL, kawan-kawan berpesan jika ambil MAIXARA C- SENTIAL mesti minum air masak banyak untuk membuang toksin dalam badan.. Memang betul, walaupun saya tidak suka minum air masak tetapi dia akan merangsang otak kita untuk minum. Oleh itu setiap pagi saya mesti ke tandas terlebih dahulu untuk membuang toksin. Kulit saya pun terasa makin cerah,gebu dan kini kelihatan sedikit lembap dari sebelumnya.. Itulah fungsi MAIXARA C- SENTIAL memutih, mengebu dan menyerikan wajah disamping membuang toksin dalam badan. Badan terasa makin ringan.

Selain itu, masalah strech mark atau selulit yang saya alami semasa mengandung dulu kini telah pudar. Terasa sungguh gembira tak perlu penat-penat cari krim atau sapu losyen menghilangkan kesan stretch mark tu lagi.. saya ni bukan lah jenis yang rajin sapu-sapu losyen. Rajin untuk membeli dan akhirnya buat hiasan dalam almari itu hobi saya..



Saya amat bersyukur kerana telah memilih produk yang betul untuk mengatasi masalah-masalah yang saya hadapi. Kini saya berasa yakin apabila berada bersama-sama dengan kawan-kawan. Saya juga telah berani untuk bergambar pada bila-bila masa kerana masalah saya sudah mendapat penyelesaian…


Tumit saya yang dulunya banyak pecah-pecah kini juga telah berkurangan. Terima kasih MAIXARA C- SENTIAL...



Diambil setiap hari selepas makan malam. Hanya sebiji sudah mencukupi. Satu botol tahan 2 bulan..

Untuk keistimewaan Maixara sila ke sini


Harga RM 70 + RM 6(postage)



Berminat, Sila hubungi saya:


Sila sms@whatsapp ke : 017-6671431

Saturday, 23 November 2013

Percaya atau tidak….???



Meja berselerak adalah orang yang lebih kreatif… terdapat kajian yang mengesahkannya… oleh itu jangan kita menyalah anggap kepada pekerja atau anak-anak yang menyelerakkan meja kerana dia sedang belajar untuk menjadi kreatif..



so, meja berselerak bukan lagi dicop sebagai pemalas atau tiada 5s dalam diri seseorang lagi dah yea..hehe...






Sila sms@whatsapp ke : 017-6671431
Facebook: Norazizainaini.

Tuesday, 19 November 2013

Minggu penuh dengan ujian dan dugaan… Episod 3


Setelah berminggu-minggu dengan penuh cabaran kini tiba minggu penyelesaian… Alhamdullilah…berkat kesabaran yang kuat, dapat juga saya menempuh segala ringtangan dengan penuh siksa hanya Allah saja yang tahu. Hanya pada Allah saja tempat mengadu, hanya pada Allah saja ku pohon dipermudahkan urusan…




Hanya berdoa,bersolat yang tidak putus-putus minta keampunan,keredhaan dan diringankan bebad...




Kini puteri kesayagan kami telah masuk 11 bulan… seperti bulan-bulan sebelum ini, stiap kali bertukar bulan saya terpaksa menyesuaikan time barunya.. begitu juga pada bulan ini.. Saya akan cuba menyesuaikan time tidur,time menyusu, time main puteri ku itu dengan cepat.


Cepat saya dapat menyesuaikan diri saya, maka cepatla saya dapat mengatur jadual harian saya.. Masa untuk sayamenguruskan hal rumahtangga, menguruskan hal diri, menguruskan bisness, masa untuk berehat dan pelbagai lagi..



Lega rasanya, lapang sungguh dada apabila semuanya selesai.. Hanya fikir rutin harian saja.. Tak perlu memikirkan masalah-masalah lagi..  



Sedikit renungan...






gambar dari carian google





Sila sms@whatsapp ke : 017-6671431
Facebook: Norazizainaini.

Sunday, 17 November 2013

Testimoni MAIXARA C- SENTIAL terbukti berkesan...


Assalamualaikum w.b.t

Saya ingin berkongsi sikit pengalaman saya dengan  MAIXARA C SENTIAL 
Setelah beberapa bulan menjadi pengguna kepada Maixara C Sential kini saya benar-benar pasti akan kesanya pada saya..

Saya mempunyai masalah kulit muka yang sangat berminyak. Kalau minyak kat dapur habis boleh je toskan minyak kat muka ni buat goreng. Muka berminyak so,banyak juga la jerawat tumbuh..

Tambah-tambah bila bulan nak mengambang…  Stress je bila jerawat timbul. Dah la tu,sakit pulak.. tangan ini pulak memang rajin sangat nak picit-picit.. pantang rasa berbiji sikit mula la tangan gatal nak memicit..kesannya muka berparut-parut dan liang roma muka mejadi besar..


Selain muka, badan saya juga ditumbuhi jerawat nasi(yang kecil-kecil). Bila dipicit keluarla minyak berupa nasi tu..syok apabila dapat dikeluarkan kan..? Jerawat-jerawat ini tumbuh disebabkan terdapat lebihan minyak dan bergabung dengan bakteria maka akan keluarlah jerawat.





Satu lagi pantang saya, tak boleh makan kacang tanah. Walaupun kalau difikir secara logik kacang dengan jerawat tiada kaitan langsung tetapi bagi saya ianya ada kaitan. Banyak kali saya buat test setiap kali makan je kacang walaupun hanya sebiji akan muncul la jerawat batu esoknya..

Apabila saya mengambil MAIXARA C SENTIAL, masalah jerawat saya sudah dapat di atasi.. Jerawat mula mengecut, parut menjadi makin pudar.. Liang-liang roma muka pun makin mengecil.. Kini saya tidak takut untuk makan kacang  tanah lagi kerana jerawat sudah tidak kelihatan. Malah time bulan nak mengambang pun jerawat sudah tidak kelihatan.


Jerawat-jarawat pada badan pun dah makin kurang.. Kini saya sudah bebas dari jerawat!!! Saya dah yakin dengan penampilan saya sekarang. Kini saya bebas dari jerawat dan muka berminyak… nak sentuh muka waktu tengahari pun sudah tidak takut lagi..


***Kesimpulannya, MAIXARA C- SENTIAL merawat jerawat saya dan lebihan minyak secara menyeluruh di badan saya.






Cara pengambilan ialah setiap hari selepas makan malam. Sebiji satu kali sehari. Sebotol tahan selama 2 bulan. Berbaloi-baloi.. Harganya juga mampu milik.. perisa strwbery yang enak boleh dikunyah atau dikemam..






Ingin tahu apakah lagi kesan dari produk MAIXARA C SENTIAL pada saya? Testimony ke dua sy di sini..



Harga RM 70 + RM 6(postage)





Berminat, Sila hubungi saya:


Sila sms@whatsapp ke : 017-6671431


Friday, 15 November 2013

Minggu penuh dengan ujian dan dugaan… Episod 2


Belum pun sempat nak tarik nafas lega untuk aktiviti yang penuh mencabar yang telah dilalui, saya menerima panggilan dari kakak ipar tentang kematian pakcik… Arwah bagi kami adalah ayah kepada keluarga besar kami. Jika arwah dah cakap itu, maka adik-adik,anak-anak,anak-anak saudara,cucu-cicit akan akur dengan kata-kata arwah…Dalam keadaan yang masih terkejut dan blur- blur tu, saya menelefon en.suami suami… Di luar kawasan pulak… Setelah mendail beberapa kali akhirnya berangkatla telefonnya..

Setelah meletakkan telefon saya perlahan-lahan masuk bilik dan berkemas. Hanya mengambil beberapa helai pakaian untuk saya dan en.suami saya beralih pula mengemas pakaian puteri kami. Untuk puteri kami saya, saya memgambil hampir semua pakaian yang ada (baju cantik-cantik tak banyak pun…). Biar lebih, jangan tak cukup.. pampes, semua angkut.. takut nanti susah nak ke kedai.. orang lain sibuk menguruskan kematian saya sibuk nak bershoping pulak nanti… Untuk menggelak perkara itu berlaku, baik bawa lebih bukan kena angkat pun, hanya masuk dalam perut kereta je.. Tidak lupa juga, kelengkapan mandiaan..senang kalau nak menyinggah mana-mana nak mandi boleh terus mandi. Dah siap kemas, en.suami pun sampai tanpa berlengah-lenggah,suami pun memasukkan barang-barang yang saya siapkan tadi ke perut kereta. Kami pun bertolak balik ke Johor. Hujan lebat pulat pada hari itu menyukarkan perjalanan kami. Penglihatan hanya jarak dekat. Tak apa la, biar lambat asal selamat…

Sampai sahaja di perkarangan rumah arwah, ramai saudara mara dan jiran tetangga   berkumpul di llluar rumah.. Hati terasa sayu.. Jenazah pun sudah sampai dah siap mandi dan dikafankan dari hospital. Alahamdulillah, kerja kami dipermudahkan kerana saudara kebanyakkan tinggal berjauhan.
Lepas solat Isyak majlis dimulakan dengan bacaan tahlil dan bacaan surah yasin. Majlis bacaan yasin diteruskan oleh saudara mara secara bergilir-gilir sehingga ke larut malam sambil menunggu seorang lagi anak kepada arwah yang masih belum sampai.

Pada keesokkan, majlis tahlil dan solat jenazah dilakukan. Selesai, arwah dikebumikan bersama-sama dengan saudara yang lain di tanah perkuburan yang tidak jauh dari rumah.

Suasana menjadi sayu dan sunyi. Dalam fikiran saya pelbagai soalan sedang bermain-main,menginsafi, menghitung amalan yang telah lakukan. Adakah aku menghampiri jalan ke syurga?? atau jalan ke neraka?? mintak simpang la malaikat 44...




Adakah aku sudah bersedia untuk mati..?? Adakah amalan aku sudah mencukupi untuk bekalan aku di akhirat??? Adakah Allah menerima segala amalan aku selama ini? Bila giliran malaikat datang menjemput nyawa akku pula?? Pelbagai soalan, membuatkan diriku insaf..

Sebelah malam majlis tahlil untuk arwah dilangsungkan. Alhamdullilah, semua berjalan dengan lancar. Selepas majlis kami terpaksa meninggalkan rumah arwah untuk meneruskan perjalanan hidup kami.







Yang masih hidup ini kena teruskan hidup sambil mensedekahkan bacaan ayat-ayat suci Al-Quran kepada yang telah pergi mengadap Illahi..



Semoga arwah dicucuri rahmat dan ditempatkan di dalam golongan orang-orang yang beriman. Semoga arwah diringankan siksa kubur dan di akhirat hendaknya.. Amiin. Al-Fatihah…



gambar dari google search






Sila sms@whatsapp ke : 017-6671431
Facebook: Norazizainaini.

Wednesday, 13 November 2013

Testimoni Sabun Marine Essence yang hangat dipasaran…

Assalamualaikum w.b.t

Pengkongsian saya pada kali ini adalah mengenai penggunaan Sabun MARINE ESSENCE atau Sabun CERAH KETIAK. Saya sendiri telah mencuba sabun ini. Ianya amat berkesan dan amat memikat hati saya.



Sebelum menggunakannya lagi saya telah pun tersenyum. Bau sabunnya saja sudah menenangkan fikiran. Cukup harum dan sungguh menyegarkan. Tak sabar untuk menggunakanya.

Sabun ini tidak mudah cair apabila terendam dalam air seperti sabun yang berada dipasaran. Sabun dipasaran akan mudah cair serta akan mengecut apabila terendam di dalam air walaupun hanya bebarapa ketika tetapi tidak bagi sabun MARINE ESSENCE. Ianya langsung tidak terjejas malah langsung tidak menunjukkan ianya terjejas. Ianya berlaku apabila saya lupa nak tos kan air apabila lepas menggunakannya. Yang kelihatan adalah bekasan air saja. Saya sangat-sangat berpuas hati kerana kualitinya standing dengan harganya.. Memang berbaloi..


Bagi orang yang macam saya penjimat orangnya (bukan kedekut) akan potong sabun itu menjadi potongan kecil-kecil. Cara ini juga digunakan untuk menggelak pembaziran. Satu bar boleh tahan la 2 bulan.. satu potongan kecil boleh tahan 2 minggu. Maklumla, sabun mahal….



1 KOTAK ( 3 BAR)= RM105 + POSTAGE RM6 SM/ TM10 SS
1 BAR = RM35 + POSTAGE RM6 SM/ RM10 SS




Berminat, Sila hubungi saya:


Sila sms@whatsapp ke : 017-6671431
Facebook: Norazizainaini.

Thursday, 7 November 2013

Minggu penuh dengan ujian dan dugaan… Episod 1


Seminggu anak demam panas.. seribu kerisauan.. Setiap malam dan setiap masa anak dipantau.. takut kalau-kalau demamnya makin melarat. Tambah pulak sekarang musim denggi. Dalam minggu ini sahaja seramai 3 orang dah kena denggi berdarah. Hampir setiap minggu kawasan sekitar rumah difogging.. Nasib baik puteri mama ni tetap aktif main, makan pun berselera walaupun kurang dari biasa. Hati kecil boleh la mengurut lega sedikit.

Alahamdullilah, seminggu berakhir, demam puteri kesayanganku itu dah beransur kurang. Kini hati dah boleh mengurut lega…

Kini minggu seterusnya giliran saya pula demam panas… tak apa la, biarla sendiri sakit asal anak sihat. Kalau tidak setiap saat hati akan merasa siksa. Kali ini demam agak berpanjangan..digandingkan selesema yang tak reti nak sembuh.. aduss… nak buat kerja kat ofis pun susah.. asyik sok sek, sok sek… Demam kali ini saya terpaksa bekalkan ubat ke ofis. Dalam seumur hidup, tak pernak bekalkan ubat ke ofis. Memang betul-betul tak larat. Balik rumah mesti terus berbaring ke katil.. nasib baik anak tak merenggek-renggek macam biasa…

Bukan setakat anak je yang liat nak makan ubat, mama dia pun sama..hehehe.. Rasa demam dah nak kurang sikit maka, keluarlah tanduk tak nak makan ubat… nasib baik dah tua-tua ini ubat untuk antibiotic dah tak dibekalkan. Kalau tidak, jenuh nak dihabiskan…

Lepas mama dah dapat kekuatan je sikit dari demam, anak buat pulak perangai nak bertukar bulan.. Pantang mama tak ada dipandangannya mesti menjerit-jerit macam kena pukul. Asyik nak suruh berkepit dengan dia, kena duk golek- golek dengan dia. Nak ke tandas pun tak boleh.. aduhaiii anak.. sabar je la mama.. hanya mampu menunggu en. suami balik atau sesiapa yang datang ke rumah baru la mama boleh bergerak…


Time ni jugak dia start melasak.. panjat sana, turun sini, kemas sana, kemas sini, jatuh,terhantuk dah perkara biasa baginya. Sebelum ini sempatla jugak nak menyambut jika nampak dia nak jatuh tapi sekarang dah tak larat nak mengejar.



Kemas anak mama, kemas la.. mama tak marah... urut je la dada ni...







Biarkan je dia nak buat apa asal dia tak luka berdarah. Semua tu dalam proses pembelajaran dia. kalau dijaga sangat pun tak boleh jugak.. nanti jadi anak yang manja pulak...

Rumah dah macam tongkang 10 bijik pecah dah.. nasib baik en. suami tak bising melihat keadaan rumah berselerak tu.. Dia faham puterinya sedang berlajar. Dia sendiri pun dah tengok dan hanya mampu menggelengkan kepala sambil tersenyum… asal tak menangis tak apa la…

Sekian je catatan kali ini... ;) 




Sila sms@whatsapp ke : 017-6671431


Sunday, 3 November 2013

Bedak Arab Kokuryu kini menjadi pilihan hati…testimoni



Setelah beberapa lama memakai BEDAK ARAB KOKURYU ini, kulit terasa lembut,jerawat pun kurang,muka berminyak pun dah tidak ada.. Yang dulunya malu untuk berdepan dengan orang sebab kulit berjerawat, berparut-parut.

Dulu, bila tengahari muka penuh dengan minyak..kalau kat dapur tak ada minyak,boleh la toskan minyak dari muka tu..


Sekarang saya telah menemui penyelesaian kepada masalah muka saya.. Saya amat berpuas hati menggunakannya.. Ramai kawan-kawan menegur muka saya lebih menarik, kulit lebih licin. Saya hanya tersenyum.. 

Sekarang saya begitu yakin dan tidak kisah berada di bawah matahari lama-lama. make up dah tak cair...


Tapi awas, jangan terbeli yang tak original..


Bedak arab ini terdapat banyak pilihan warna mengikut kesesuaian kulit orang asia. Di Malaysia hanya 5 warna yang menjadi pilihan iaitu:

1- Cherry pink (untuk kulit cerah)
2- Cherry (untuk kulit cerah sederhana)
3-Roshelle (kulit putih cerah)
4-Russet(sederhana cerah warna/natural-warna selamat sesuai semua jenis kulit)
5- Orange Blush(kulit sawo matang)


 **Untuk tetimoni saya sendiri sila kllik di sini


**Memang original dari kilang pengeluarnya di negara Arab**


Harga tak mahal pun… RM45 termasuk postage.




Berminat, sila hubungi saya:

PM@whatsap 017-6671431

Friday, 1 November 2013

Demam……

Demam……



Lepas anak demam, kini giliran mama pulak… L kalau demam tak selesema ok je tapi sekali dengan selesema ni membuatkan diri terasa amat kurang selesa. setiap masa kena lap.. Tisu satu kotak pun boleh habis..huhu…





Badan xsihat,mood pun sama tak sihat jugak..makan je lalu..hehe…


Tak larat nak buat apa-apa..kalau boleh nak baring je.harap-harap anak tak meragam. Anda pula bagaimana jika demam?


Adakah faktor cuaca atau badan tak cukup rehat? Jangan tak tahu, kalau kita tak rehat dengan secukupnya boleh mengundang kepada badan yang lemah dan tak sihat juga.. jadi,hargailah kesihatan dan berusahalah untuk mengekalkannya.. jika tidak, kita terpaksa bergantung pada orang je. Kalau ada yang sudi nak tolong… Kalau kita jauh dari saudara,jauh dari suami,jauh dipendalaman macamna??



Faktor cuaca yang tak menentu pun mainkan peranan besar badan jadi tak sihat. Tengahari panas amat sangat, petang hujan mencurah-curah… Kalau gelas pun boleh pecah… Inikan pula badan kita yang kadang-kadang je kita beri penekanan..


Gambar dr carian google



Hubungi saya:


Sila sms@whatsapp ke : 017-6671431

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...