NAK KURUSKAN BADAN...?

Sunday 1 September 2013

THERAPY SOCKS


Happy Feet Therapy Socks

Stoking Terapi Ushine mengandungi sinaran haba infra merah jarak jauh (FIR) yang mampu meresap jauh ke dalam kulit bagi membantu menggalakkan peredaran darah, meningkatkan kadar metabolisme dan memperbaiki konstitusi serta kekuatan tubuh manusia secara semulajadi. Tapak stokin ini mengandungi bebutir granular berfungsi memancarkan sinaran haba infra merah jarak jauh menggunakan teknik bermutu tinggi disertai dengan teknologi anti-kuman yang mengeluarkan ion negatif.

Sinaran Infrared – Jarak Jauh

Sinaran Haba Infra Merah Jarak Jauh (FIR) merupakan suatu tenaga gelombang cahaya yang dipancarkan secara semulajadi dari matahari, di mana ia tidak dapat dilihat dari mata kasar kita. Keluasan gelombang paling berkesan ialah antara 4 – 14 mikron, yang dikenali sebagai “Cahaya Kehidupan”. Ia juga boleh disamakan seperti tenaga “QI” yang terdapat di dalam tubuh badan seseorang manusia.
FIR digunakan secara meluas oleh kebanyakkan produk kesihatan serta industri-industri perubatan yang mempunyai fungsi keberkesanannya seperti berikut:
·                                           Meningkatkan peredaran darah
·                                           Mengawal tekanan darah
·                                           Melegakan masalah sendi
·                                           Mengawal sistem saraf
·                                           Merawat Kecantikan
·                                           Membakar lemak
·                                           Memperbaiki Fungsi Hati



Ion Negatif

Ion negatif atau “Vitamin alam semulajadi” adalah atom oksigen yang mempunyai elektron tambahan. Ia adalah molekul yang tidak berbau, tiada perisa dan tidak dapat dilihat yang mana kita boleh menyedut dengan banyak di sesetengah persekitaran. Ia terjadi dengan banyak di persekitaran laut, hutan dan air terjun. Bahan Kimia yang dibebaskan dari kilang ialah ion positif yang berbahaya untuk alam sekitar serta menjejaskan kesihatan manusia. Komposisi ion negatif dan bakteria akan mengakibatkan berlakunya deformasi bakteria yang mana akan juga menyebabkan zarah-zarah ini terkumpul serta terapung-apung didalam bilik dan akhirnya jatuh bagi mengurangkan berlakunya pencemaran.


Kesan Ion Negatif terhadap Badan Manusia

·                                           Ion Negatif Mengurangkan Sakit Otot. Ion negatif dapat meneutralkan asid laktik dan juga membantutkan pengeluaran “oksigen aktif” dan radikal bebas untuk mengurangkan bahan atau toksin yang menyebabkan keletihan atau penyakit.
·                                           Mengubah Keadaan Berasid kepada Keadaan Lebih Beralkali. Pencemaran udara dan sinar U.V meningkatkan ion positif di dalam atmosfera, menyebabkan pengasidan badan. Ini merupakan salah satu punca penyakit kronik pada zaman moden ini. Ion negatif mampu mengubah keadaan dalaman badan kepada keadaan lebih beralkali lalu memperbaiki metabolisme badan.
·                                           Memperbaiki Kualiti Tidur. Ion negatif dapat mengatur keseimbangan sistem saraf, memperbaiki peredaran darah, dan mengurangkan tekanan yang menghasilkan tidur yang lebih berkualiti.

·                                           Meneutralkan Radikal Bebas kepada Bahan Tidak Berbahaya.




Secara khususnya Setokin Terapi Ushine memberikan pelbagai manfaat seperti di bawah ini :

Mengurangkan sakit sendi dan lenguh kaki
Membantu mengurangkan tekanan darah tinggi serta gaut
Bertindak sebagai refleksiologi kepada kaki
Melancarkan darah
* Membantu masalah tidur
Mengurangkan stress
Menyihatkan Jantung
Memperbaiki sistem imunisasi
Membersih dan mencantikkan kulit
Detoksifikasi
Pemulihan kecederaan
Kesihatan Jantung
Menambah tenaga


HARGA SEPASANG:
Semenanjung     RM39.90 + postage = RM45
Sabah/sarawak  RM42.90 + postage = RM50



Berminat, Sila hubungi saya:
Sila sms@whatsapp ke : 017-6671431
Facebook: Norazizainaini.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...