NAK KURUSKAN BADAN...?

Wednesday 16 October 2013

EMORRA BE SLYMM PALING LARIS....

Assalamualaikum...

Tahukah anda Emorra Be Slymm akan membuatkan anda sentiasa kenyang dan bertenaga sepanjang hari?

Adakah anda tahu kenapa ianya terjadi? 
Pernahkah anda mendengar Psyllium Husk? Apa itu Psyllium Husk?




Psyllium adalah serat larut air yang datang daripada sekam biji psyllium. Ia adalah sejenis makanan yang hebat untuk dimasukkan dalam diet kerana pelbagai manfaat kesihatan.

Cara paling mudah untuk mendapatkan manfaat psyllium adalah untuk menambah ia dalam bijirin anda atau memasukkan mereka dalam protein shake anda. Dengan berbuat demikian anda boleh dengan mudah meningkatkan pengambilan serat harian anda.


Psyllium melambatkan kadar penyerapan karbohidrat

Psyllium dikatakan boleh melambatkan kadar penyerapan apa-apa karbohidrat yang dimakan oleh kita , jadi , indeks glisemik (GI) makanan yang mengandungi karbohidrat diturunkan dengan ketara, yang bermakna ia adalah lebih mudah untuk menyimpan gula dalam darah stabil tahap anda, simpan insulin yang rendah, dan oleh itu membantu penurunan berat badan menggunakan Psyllium.

Psyllium menambah lebih banyak ‘berat’ untuk makanan anda

Dengan menambah lebih ‘berat’ untuk makanan anda , ia menjadikan kita lebih mudah terasa penuh dan kenyang . Lebih-lebih bila Psyllium ditambah dan diambil dengan Protein Shake anda ketika sarapan atau untuk minum pagi/minum petang anda.

Psyllium mengikat kolesterol kerana ia melalui saluran gastro-usus

Salah satu manfaat kesihatan yang besar Psyllium adalah ia mengikat kolesterol (dan bahan-bahan yang berpotensi toksik) kerana ia melalui saluran gastro-usus. Ini bermakna bahawa dari masa ke semasa, ia mempunyai potensi untuk menurunkan paras kolesterol anda tanpa perlu menggunakan ubat kolesterol.

Tambahan pula, dengan mengikat bahan toksik di dalam usus anda, anda boleh menghalang sebatian ini dari diserap ke dalam badan anda atau walaupun dengan bertindak balas dengan dinding usus anda. Ini boleh mengurangkan risiko anda mendapat kanser kolon.

Psyllium mengurangkan masa transit usus

Disebabkan Psyllium dapat mempercepatkan kadar di mana makanan melalui usus anda , sekali lagi, mengurangkan risiko bahan toksik yang diserap ke dalam badan atau bertindak balas dengan lapisan usus dan berpotensi menyebabkan kanser kolon.


Sebab itulah ramai yang ambil EMORRA BE SLYMM (EBS) sentiasa rasa kenyang dan bertenaga sepanjang hari. Jadi nak turun berat badan pun mudah.

Ada yang ambil 7 hari dah turun 5KG selamba selepas minum EBS!

Dahlah rasanya sedap berperisa coklat oren.. semangat nak turun berat badan lagi semakin tinggi!

Apa lagi! EBS terbukti produk suplemen terbaik dan membantu anda turunkan berat badan!

Lagi bacaan klik di sini

Berminat, Sila hubungi saya:


Sila sms@whatsapp ke : 017-6671431
Facebook: Norazizainaini.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...